Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.10.2010 00:12 - Джобен примус и моят аксесоар към него.
Автор: yavorangelov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4200 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.10.2010 11:26


Реших, че в раницата си трябва да имам джобен примус. Не заема никакво място, тежи няколко грама, а е безценен помощник за приготвяне на чай/кафе/ супа в гората. Речено- сторено, подробни описания как се прави примус от бирено кенче има в нета, а на български и то придружени от обилен снимков материал има тук: xenos-bushcraft.com/blog/ и тук: duvi.airsoftbulgaria.com/ така че няма да повтарям написаното от по-напредналите в тези неща хора. Остана висящ въпросът как да закрепя канчето от НАТО-ската манерка над примуса. Прочетох сума ти идеи и варианти в блога на Стоян Стоянов(първият линк), но нищо не ме удовлетвори, най- вече не ми се носи хобо печка. Обаче идеята на хобо печката и един артикул в и-бей, а именно заслонче за примус от алуминиеви пластини, съединени във вид на диплянка, което можеш да аранжираш както си искаш около примуса, ми подсказаха как да си реша проблема. Консервена кутия от царевица( от по-малките), срязана на две и двете половини свързани с пантичка. Височината е идеална за джобния примус, двете половини могат да се отварят и затварят в зависимост от големината на съда с вода или в зависимост от това дали има вятър. Малко снимки и ще довърша описанието:
image


image

image

Това са основните изгледи на конструкцията, мисля че е излишно да обяснявам как да се изреже. С няколко рязвания със здрава ножица и няколко огъвания с клещите работата е за 10 мин. Предполагам сте забелязали липсата на ос в импровизираната панта, за такава смятам да използвам колче от палатка(щифт), хем ще държи кострукцията сглобена, хем ще е забито в земята и ще даде допълнителна устойчивост. Съжалявам, ама ме домързя да слизам до гаража, за да снимам творението с въпросния щифт image Предимството на това заслонче/поставака е, че заема много малко място и се сглобява с 2-3 движения, при положение че си правя еднодневни разходки с малка раница, мястото в нея ми е ценно, та в прибран вид е:
image

На горната снимка още не съм подгънал ръбовете на двете части, за да не порязват.
Полеви тест възнамерявам да направя в неделя 03.10. някъде на Витоша, в присъствието на щерката(с надеждата да я понауча на някои елементарни неща за планината). Тогава ще направя снимка в напълно сглобен и работещ вид, с канчето отгоре. Надявам се, че няма да се наложат  промени в конструкцията, а само козметично усъвършенстване(ама като се знам и аз какъв съм дизайнер...).


Тагове:   Моят,   Него,   аксесоар,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: yavorangelov
Категория: Хоби
Прочетен: 49210
Постинги: 8
Коментари: 3
Гласове: 15
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930